Специи и ингредиенты ТМ Roeper
Спеції та інгредієнти ТМ Roeper
Спеції та інгредієнти ТМ Red Arrow
Спеції та інгредієнти ТМ Ingredion

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ринок інгредієнтів м’ясної промисловості

Інгредієнти
«М’ясний Бізнес»
грудень 2013

Ринок інгредієнтів м’ясної промисловості

Об’єктивно підвести підсумок, як розвивався ринок інгредієнтів для м’ясної промисловості в 2013 р., достатньо складно. Частково даний сегмент ринку характеризує показники за об’ємами імпорту найбільш затребуваних галуззю інгредієнтів в динаміці за останні декілька років. Тому ми наведемо звітні дані Держстату за об’ємами імпорту в Україну рослинних та тваринних білків, гідроколлоїдів та камедей, барвників рослинного та тваринного походження, комплексних харчових сумішей та комплексних харчових добавок, та коментарі спеціалістів ринку. В подальшому будуть представлені звітні дані з імпорту фосфатної групи, цитратів, альгінатів та консервантів.

Галіна Шубіна

Про те, що інформація Держстату з різних причин відображає далеко не цілковиті дані, красномовно свідчать показники за об’ємами імпорту білків рослинного та тваринного походження. По-перше, дані Держстату не можуть враховувати об’єми поставок, що ввозились нелегально, які в останній період, за даними операторів ринку, суттєво збільшилися. По-друге, частково добавки, які можна було віднести до цієї групи, ввозилися в Україну та «через інші коди». Якщо ж спиратися на дані Держстату, то вони фіксують негативну динаміку за об’ємами імпорту білків за період з 2009 по 2012 рік.

Так, в 2010 році у порівнянні з показниками 2009 р. їх імпорт зменшився незначно (-2,9%), а в 2011 році негативна динаміка досягнула 9,6% у порівнянні з 2010 р. В 2012 році темп скорочення об’ємів імпорту уповільнився до мінус 3,4%. Та в першому півріччі 2013 р. у порівнянні з таким ж періодом 2012 р. імпорт рослинних та тваринних білків показав приріст на 3,7%.

Табл. 1. Імпорт в Україну рослинних та тваринних білків (код 3504000000)

  2009 2010 2011 2012 2012 (1-е півріччя) 2013 (1е півріччя)
т 6943,4 6742,7 6095 5888,7 2477,3 2573,3
тис.дол. 7207,5 14863,4 16599,2 16335 6656,4 7949,3

За даними Держстату

Якщо аналізувати показники за об’ємами імпорту в Україну гідроколоїдів та камедей у період з 2009 р. по перше півріччя 2013 р., то треба відмітити, що позитивна динаміка відмічалася тільки в 2010 р., коли обсяг їх імпорту по відношенню до 2009 р. збільшився на третину (+36,1%). А починаючи з 2011 р. за даною групою добавок відмічалася тільки негативна динаміка. Так, в 2011 р. обсяги імпорту гідроколоїдів та камедей у порівнянні з показниками попереднього року зменшилися на 32,5% та, незначно перевищивши показники 2009 р., склали 527,9 т на суму 1477,5 тис. дол. В 2012 р. обсяг імпорту у порівнянні з попереднім роком зменшився більш ніж наполовину (-57%). А в першому півріччі 2013 р. скоротився по відношенню до такого ж самого періоду 2012 р. ще вдвоє – на 50,6% (табл.2).

Табл. 2. Імпорт в Україну гідроколоїдів і камедей (код 1302329000)

  2009 2010 2011 2012 2012 (1-е півріччя) 2013 (1е півріччя)
т 499,2 781,4 527,9 227,2 116,1 57,4
тис.дол. 688,2 1186,3 1477,5 1232 570,2 847,3

За даними Держстату

Ситуація в сегменті імпорту харчових барвників рослинного та тваринного походження в аналізований період також була нестабільною. В 2010 р. у порівнянні з 2009 р. обсяги імпорту барвників збільшилися на 7,6%. Потім два наступних роки вони знижувалися: в 2011 р. у співвідношенні з 2010 р. – на 10,7% і в 2012 р. по відношенню до 2011 р. – на 11,1%.

Але в першому півріччі 2013 р. вже намітилася позитивна динаміка – зростання імпорту по відношенню до першого півріччя 2012 р. склав приблизно 28,3% (табл.3).

Табл. 3. Імпорт в Україну харчових барвників рослинного та тваринного походження (код 3203000000)

  2009 2010 2011 2012 2012 (1-е півріччя) 2013 (1е півріччя)
т 685,4 741,5 662 588,4 267,8 373,3
тис.дол. 4508 5583,4 6385,7 6468,8 2685,8 3692,6

За даними Держстату

Позитивна динаміка, згідно з даними Держстату, в період з 2009 р. до першого півріччя 2013 р. відмічається за обсягами імпорту в Україну комплексних харчових сумішей. В 2010 р. по відношенню до 2009 р. їх імпорт збільшився на 12,3%, в 2011 р. по відношенню до попереднього року – на 6,6%, а в 2012 р. – на 5,2%. В першому півріччі 2013 р. по відношенню до такого ж періоду 2012 р. імпорт добавок даної групи збільшився на 6,5% (табл.4).

Табл. 4. Імпорт в Україну комплексних харчових сумішей (код 2103909000)

  2009 2010 2011 2012 2012 (1-е півріччя) 2013 (1е півріччя)
т 11765,6 13418,1 14367,2 15157,4 7053 7545
тис.дол. 47306,5 55417,7 65201 65252,6 30355,8 33323,5

За даними Держстату

Коментар спеціаліста

Александр ГлущенкоАлександр Глущенко, комерційний директор «Технологія Трейд»:

Як і минулого, так і теперішнього року традиційно добре продаються тваринні білки датського виробника – компанії Scanflavour. В нашому асортименті їх вже дев’ять, для рішення будь-яких найскладніших задач виробництва. Зовсім недавно наші датські партнери виробили новий тваринний білок, який, зберігаючи високі вологозв’язуючі властивості, створює щільний гель в холодній воді.

Дуже популярні емульгатори «Куттер-Дон 3», «Куттер-Дон 10», суміші гідро колоїдів «Куттер-Дон 15», «Каррагель Дон», смако-ароматичні добавки «Яловичина», «Бекон», консервант «Куттер-Дон 6» та освіжував м’яса «Куттер-Дон 5» російської компанії «Аромадон». В цьому році особливо актуальна тема м’ясних продуктів для дитячого харчування та продукції, виробленої по ДСТУ. Наші російські партнери вже пройшли цей шлях та пропонують для українських виробників цілу лінійку цікавих добавок даного напрямку.

В 2012 р. ми запропонували в Україні продукти нового виробника інгредієнтів для м’ясного ринку – компанії Sfinc (Бельгія). На сьогоднішні й день більшість наших клієнтів належним чином оцінили якість та функціональні можливості добавок цієї компанії. Особливо варто відмітити замінник сухого молока Drip Free Slice 100, який не тільки надає приємний смак готової продукції, але й має добру вологозв’язуючу здатність – 1:6. В рецептурі він заміняє 6 кг сухого молока. Наші бельгійські партнери розробили цілу лінійку цікавих продуктів (комплексних сумішей та смако-ароматичних добавок) для різних регіонів України з врахуванням побажань наших клієнтів».

<< Назад

Яндекс.Метрика G Analytics
site was created by изготовление сайта